Αεροπορική Εταιρεία Χαμηλού Κόστους από την Aeroflot
Η Ρωσική Αεροπορική Εταιρία Aeroflot, που αποτελεί τον εθνικό αερομεταφορέα της χώρας, αναζήτησε την μελλοντική ανάπτυξη της στο παρελθόν της και επέλεξε το όνομα Dobrolet για το νέο χαμηλού κόστους επιχειρησιακό τμήμα της, που αναμένεται να ξεκινήσει την λειτουργία του την άνοιξη του 2014. Η εμπορική επωνυμία φέρει το όνομα της Ανώνυμης Μετοχικής Εταιρείας που ιδρύθηκε αρχικά στην Σοβιετική Ένωση το 1923 που λειτούργησε ως προπομπός της σημερινής της λειτουργίας.
Η νέα επιχείρηση ιδρύθηκε με εκτιμώμενη επένδυση ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων για τα πρώτα δυο χρόνια λειτουργίας της, θα αρχίσει να λειτουργεί στην περιοχή της Μόσχας απο την άνοιξη του 2014 και κατά το αρχικό της στάδιο θα εκτελεί πτήσεις σε πολυσύχναστες αεροπορικές συνδέσεις εντός της Ευρωπαϊκής πλευράς της Ρωσίας, ξεκινώντας πιθανότατα με το δρομολόγιο Μόσχα – Αγ. Πετρούπολη. Ο Αναπληρωτής γενικός διευθυντής στρατηγικής και συμμαχιών, Giorgio Callegari, των Ρωσικών Αερογραμμών Aeroflot, αποκάλυψε ότι η διεθνής ανάπτυξη της εταιρείας μπορεί να επιτευχθεί σε μεταγενέστερο στάδιο.
Η Dobrolet θα θέσει σε λειτουργία έναν στόλο Μπόινγκ 737-800 επόμενης γενιάς, με στόχο να αναπτυχθεί αρχικά σε στόλο οχτώ αεροσκαφών ως το τέλος του πρώτου χρόνου λειτουργίας και με ρυθμό ανάπτυξης οχτώ αεροσκαφών το χρόνο από κει και έπειτα. Επί κεφαλής της επιχείρησης θα είναι ο Vladimir Gorbunov, ο περιφερειακός διευθυντής της Airbus για την Ρωσία, και πρώην αφεντικό του βραχύβιου, χαμηλού- κόστους Ρωσικού αερομεταφορέα Avianova. Το μοντέλο της χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρείας δεν γνώρισε επιτυχία στην Ρωσία καθώς οι περιοριστικές διμερείς συμφωνίες και η σκληρή νομοθεσία δυσχεραίνουν την επιτυχία των αερομεταφορέων παρά τις τεράστιες προοπτικές τους. Αρκετοί ξένοι αερομεταφορείς έχουν ξεκινήσει πρόσφατα πτήσεις στην Ρωσία, κυρίως οι easyJet, Vueling και Wizz Air και άλλοι, συμπεριλαμβανομένης της Ryanair, έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για εσωτερικές πτήσεις εντός της χώρας.
Η ίδρυση της Dobrolet, αποτελεί τον μόνο τρόπο καταπολέμησης του πιθανού αυτού ανταγωνισμού και αντιστροφής της μείωσης του εγχώριου μεριδίου της αγοράς καθώς οι τοπικές ανταγωνίστριες εταιρείες, S7 Airlines, Transaero Airlines και UTair έχουν ενισχύσει την θέση τους στην τοπική αγορά. Διευθυντικά στελέχη επιβεβαιώνουν ωστόσο ότι ο αερομεταφορέας θα ξεκινήσει την λειτουργία του αν η Ρωσία τροποποιήσει του νόμους που απαγορεύουν στις αεροπορικές εταιρίες να πουλάνε μη- επιστρέψιμα εισιτήρια τα οποία μπορεί να αγοραστούν μόνο μέσω διαδικτύου.
«Περιμένουμε να ληφθούν οι κατάλληλες νομοθετικές αποφάσεις ως το τέλος τους χρόνου. Με αυτόν τον τρόπο, η πολιτεία θα ενισχύσει σημαντικά την υλοποίηση του σχεδίου που είναι τόσο μεγάλης σημασίας για την Ρωσία», δήλωσε ο Vitaly Saveliev, διευθύνων σύμβουλος της Ρωσικής Αερογραμμής της Aeroflot.
Σύμφωνα με την Aeroflot, η Dobrolet θα προσφέρει τιμές έως και 40 τοις εκατό φθηνότερες από τους ανταγωνιστές, χάρη στο πιο πυκνά διαμορφωμένο αεροσκάφος της, χρησιμοποιώντας μόνο απευθείας πωλήσεις εισιτηρίων και παρέχοντας συμπληρωματικές χρεώσεις για καθίσματα με μεγαλύτερη άνεση, έλεγχο αποσκευών, προτεραιότητα κατά την επιβίβαση και γεύματα στο αεροσκάφος.
Η παρουσίαση της νέας επιχείρησης έρχεται σε μια θετική στιγμή για την Aeroflot, η οποία συνεχίζει να αντιστέκεται στις διεθνείς τάσεις και να παρουσιάζει ισχυρά οικονομικά και συγκοινωνιακά αποτελέσματα. Για το πρώτο εξάμηνο του 2013, ο Όμιλος Aeroflot έχει παρουσιάσει αύξηση 70% στο λειτουργικό του κέρδος ύψους 167 εκατομμυρίων δολαρίων σε έσοδα ύψους 4. 132,6 εκατομμυρίων δολαρίων, κατά 14 τοις εκατό πάνω σε σχέση με την ίδια περίοδο της προηγούμενης χρονιάς. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ανέρχονται σε 351,9 εκατομμύρια δολάρια, 42 τοις εκατό πάνω σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012. Η αξιοσημείωτη πρόοδος στις οικονομικές επιδόσεις προκλήθηκε από μη ταμειακή αναπροσαρμογή των υποχρεώσεων από χρηματοδοτική μίσθωση εκφραζόμενη σε ξένο νόμισμα, σύμφωνα με τον αερομεταφορέα.