Η Ρώσικη Εταιρεία Transaero συνεχίζει να αναπτύσσεται ταχύτατα. Η χωρητικότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξάνεται κατά 85% μετά την απελευθέρωση των διμερών σχέσεων
Παρόλο που η διεθνής επέκταση των Ρωσικών αερομεταφορέων περιορίζεται από τις πολύ αυστηρές διμερείς συμφωνίες που έχει η Ρωσία με άλλες χώρες, η Transaero κατάφερε να επεκτείνει το Ευρωπαϊκό της δίκτυο, αφού απελευθερώθηκαν οι διμερείς συμφωνίες με την Ιταλία και τη Γαλλία και η Transaero επιλέχθηκε, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αρκετές πτήσεις προς την Ιταλία εδώ και ένα μήνα, και προς τη Γαλλία την τελευταία εβδομάδα.
Ως συνέπεια, η χωρητικότητα προς χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυξήθηκε κατά 85% τον Αύγουστο, σε σχέση με τον ίδιο μήνα ένα χρόνο πριν. Αυτό σημαίνει ότι η αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτελεί το 39% της χωρητικότητας της εταιρείας παγκοσμίως, ενώ πέρυσι ήταν μόλις το 26%.
Παρά τους περιορισμούς των διμερών σχέσεων, η ανάπτυξη της Transaero υπήρξε αξιοσημείωτη. Το 2007 και το 2008, η αύξηση των επιβατών άγγιξε το 50% και παρά την μειωμένη κινητικότητα από την παγκόσμια οικονομική κρίση, η εταιρεία κατάφερε να έχει αύξηση 30%. Επίσης, οι παράγοντες φορτίου σταθεροποιήθηκαν και η Transaero κατάφερε τα τελευταία 2 χρόνια να είναι υγιής οικονομικά κατά 83-84%.
Η τάση ανάπτυξης συνεχίζεται και φέτος, όπου ο αριθμός των επιβατών τους πρώτους 5 μήνες του 2012 παρουσιάζει αύξηση κατά 28%. Η κίνηση της εταιρείας είναι κυρίως εποχική, αφού από τις αναφορές φαίνεται πως τον Αύγουστο οι επιβάτες τριπλασιάζονται σε σχέση με τον Φεβρουάριο.
Ταχεία εγχώρια ανάπτυξη, αλλά ακόμη κατατάσσεται 4η
Η Transaero έχει σημειώσει σημαντική ανάπτυξη και στο εγχώριο δίκτυο, ειδικά τον τελευταίο χρόνο. 45% αύξηση σε αριθμό θέσεων. Η εγχώρια αγορά αποτελεί το 67% της ολικής κίνησης της εταιρείας. Παρόλα αυτά, η Transaero κατατάσσεται 4η στις Ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, με μερίδιο αγοράς στο 7,6% σε χωρητικότητα θέσεων, κάτω από τις Aeroflot (17,5%), UTAir (16,0%), S7 (15,8%) αλλά πάνω από την Rossiya (6,2%). Σε αριθμό εγχώριων προορισμών βρίσκεται ακόμη πιο κάτω στην κατάταξη, καταλαμβάνοντας την 6η θέση, οριακά κάτω από τις Yakutia και RusLine. Αυτό συμβαίνει γιατί η εταιρεία χρησιμοποιεί μεγάλα αεροσκάφη, αφού ειδικεύεται σε μακρινά ταξίδια κυρίως στα ανατολικά της Ρωσίας.
Στην παγκόσμια αγορά, κατατάσσεται 2η κάτω μόνο από την Aeroflot. Παρόλα αυτά, η Aeroflot προσφέρει σχεδόν διπλάσιο αριθμό θέσεων (23,7% έναντι 12,4%) τον μήνα Αύγουστο. Η Τρίτη στην κατάταξη S7 προσφέρει σχεδόν τις μισές θέσεις από αυτές της Transaero (6,4%).
Παρόλο που οι χώρες της Νότιας Ευρώπης (Ισπανία, Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία, Τουρκία και Κροατία) αποτελούν την μεγαλύτερη ομάδα χωρών που εξυπηρετεί η Tranaero τον Αύγουστο, η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό χωρητικότητας θέσεων είναι η Αίγυπτος, που εξυπηρετεί παραπάνω από 10000 θέσεις εβδομαδιαία.
Εξυπηρετεί και τα 3 αεροδρόμια της Μόσχας. Έχουν παραγγελθεί αεροσκάφη τύπου 787 και A380
Αναλύοντας την εταιρεία, η Transaero έχει επεκταθεί και στα 3 μεγάλα αεροδρόμια της Μόσχας: Το Domodedovo, το Sheremetyevo και το Vnukovo. Όπως αναφέρει ο Dmitry Stolyarov –Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Transaero – η στρατηγική είναι να γίνει εκμετάλλευση των διαφορετικών περιοχών των αεροδρομίων. Παρόλο που το Domodedovo, κατέχει το 87% των λειτουργιών στη Μόσχα, η εταιρεία προσφέρει 8 προγραμματισμένες διαδρομές από το Sheremetyevo. Οι περισσότερες από αυτές τις διαδρομές είναι διαθέσιμες και από το Domodedovo.
Η τελευταία προσθήκη είναι το αεροδρόμιο Vnukovo, από όπου η εταιρεία προσφέρει 9 διδαδρομές, 3 από τις οποίες είναι εγχώριες. Όλες εκτός από 2 είναι διαθέσιμες και από το Domodedovo. Οι μόνες που δεν είναι διαθέσιμες, είναι οι πτήσεις για Ρώμη (Fiumicino) και για Μιλάνο (Malpensa).
Η Transaero αυτή τη στιγμή διαθέτει έναν στόλο που αποτελείται κυρίως από αεροσκάφη Boeing, αλλά και 3 Tu-214. Ο στόλος των Boeing αποτελείται από 23 κλασικά 737, 15 737NG, 14 767, 13 777 και 22 747. Η εταιρεία συνεχίζει να λαμβάνει μεταχειρισμένα 747 και έχουν ήδη παραγγελθεί 7 Tu-214. Ο στόλος θα συνεχίσει να επεκτείνεται αφού έχουν επίσης παραγγελθεί μερικά αεροσκάφη νέας γενιάς Boeing και Airbus – Τα πρώτα Airbus που θα χρησιμοποιήσει η εταιρεία. Η παραγγελία περιλαμβάνει 4 Boeing 787, 4 Airbus A380 και 8 A320neo.