Αποζημίωσεις Για Ακυρώσεις Και Καθυστερήσεις Πτήσεων
Δικαιώματα επιβατών
Θυμάστε το χάος που δημιουργήθηκε από την Ηφαιστειακή Στάχτη
τον Απρίλιο του 2010 όταν ακυρωνόντουσαν πτήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη; Λάβαμε εκατοντάδες
e-mails από αναγνώστες που ερωτουσαν για αποζημιωσεις και επιστροφες χρηματων από
τις αεροπορικές εταιρίες – για γεύματα, διαμονή σε ξενοδοχεία, κτλ. Ακολουθεί μια
λεπτομερής ανάλυση του τι πρέπει να περιμένετε για αποζημίωση σε περίπτωση που το
ταξίδι σας επηρεαστεί με κάποιο τρόπο. (Κανονισμός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νο.
261/2004)
Άρνηση επιβίβασης
Οι Αεροπορικές εταιρίες προβαίνουν σε περισσότερες κρατήσεις από
τις θέσεις που διαθέτουν συνολικα (overbooking). Αυτο το κάνουν γιατί γνωρίζουν ότι
δεν θα εμφανιστούν όλοι οι επιβάτες την ημέρα της πτήσης. Εάν αυτό συμβεί σε εσάς,
οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης λένε ότι η αεροπορική εταιρία πρέπει να ζητήσει
από ορισμενους επιβάτες να παραιτηθούν οικειοθελώς από την θέση που έχουν προκρατήσει
με αντάλλαγμα χρηματικό ποσό ή κουπόνια. Επίσης πρέπει να προσφέρουν στους εθελοντές
την επιλογή της επιστροφής χρημάτων ή της αλλαγής πτήσης. Ένας επιβάτης μπορεί να
δικαιούται αποζημίωση από €125 εως €600 ανάλογα με την απόσταση που θα κάλυπτε η
πτήση του και τις καθυστερήσεις πριν από την αλλαγή πτήσης. Εάν ένας επιβάτης επιλέξει
την αλλαγή πτήσης, η αεροπορική εταιρία πρέπει επίσης να προσφέρει - εάν είναι απαραίτητο
- φαγητό, πρόσβαση σε τηλέφωνο, διαμονή σε ξενοδοχείο και μεταφορά από το αεροδρόμιο
στο ξενοδοχείο.
Ακύρωση πτήσης
Εάν η πτήση σας ακυρωθεί το ύψος της αποζημίωσης είναι το ίδιο (οπως
αναφερθηκε παραπανω) - εκτός κι αν έχει προηγηθεί ενημερωση ακύρωσης τουλάχιστον
14 ημέρες πριν την αναχωρηση ή εκτος εαν έχει μεταφερθει η πτηση σας σε μια διαφορετικη
κοντινη ωρα αναχωρησης παρομοια της αρχικης πτησης. Υπάρχει βέβαια και το ενδεχόμενο
η αεροπορική εταιρία να μην σας αποζημιώση καθολου εαν η πτήση ακυρωθεί από ένα ασυνήθιστο
φαινόμενο, για παράδειγμα μια έκρηξη ηφαιστείου. Εαν η πτηση σας ακυρωθει η εταιρία
θα πρέπει να σας επιστρέψει τα χρήματα του εισιτηρίου ή να σας βρει άλλη πτήση. Θα
πρέπει επίσης να βοηθήσει με τηλεφωνήματα, φαγητό, διαμονή και μεταφορά απο το ξενοδοχείο
στο αεροδρόμιο.
Μεγάλες καθυστερήσεις
Θα πρέπει ακόμα να λάβετε «φροντίδα» (φαγητό,
νερο, κτλ) από την αεροπορική εταιρία εάν η καθυστέρηση είναι:
1) Δυο ή περισσότερες ώρες για πτήσεις εως 1.500 χλμ (για παράδειγμα η πτήση Αθηνα
– Ηρακλειο)
2) Τρεις ή περισσότερες ώρες για πτήσεις εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή
για άλλες πτήσεις από 1.500 χλμ έως 3.500 χλμ (πχ Αθηνα – Λονδινο)
3) Τέσσερις και
περισσότερες ώρες καθυστέρησης για πτήσεις ανω των 3.500 χλμ.
- Αν η καθυστέρηση
στην πτηση επιστροφης είναι περισσότερη από πέντε ώρες και αποφασίσετε να μην ταξιδεψετε,
δικαιούστε αλλαγή της πτήσης επιστροφης και επιστροφή χρημάτων.
- Αν περιμένετε
να αναχωρήσει η πτήση σας μετά από πέντε ώρες καθυστέρησης, μπορείτε να επιλέξετε
να μην ταξιδέψετε και ως εκ τούτου να λάβετε επιστροφή χρημάτων για την πτήση αυτή
και για όποια άλλη πτήση υπάρχει στο εισιτήριο σας. Σε αυτή την περίπτωση, δεν δικαιούστε
τίποτε άλλο, όπως ξενοδοχείο, έξοδα μεταφοράς, κτλ.
- Αν πάλι έχετε καλύψει μέρος
του ταξιδιού σας (π.χ. έχετε ταξιδέψει από την Αθηνα στο Βουκουρεστι και έχετε καθυστέρηση
στο Βουκουρεστι περιμένοντας την πτήση σας για Κιεβο) και δεν επιθυμείτε να συνεχίσετε,
δικαιούστε ολική επιστροφή χρημάτων και μια δωρεάν πτήση πίσω στο μέρος όπου ξεκινήσατε
το ταξίδι σας ( στην περίπτωση του παραδείγματος στην Αθηνα).
- Αν φτάσετε στον
τελικό σας προορισμό με καθυστέρηση τριών ή περισσότερων ωρών, μπορεί να δικαιούστε
το ίδιο ποσό επιστροφής χρημάτων που προσφέρετε όταν ακυρωθεί η πτήση, εκτός κι αν
η αεροπορική εταιρία μπορεί να αποδείξει ότι η καθυστέρηση προκλήθηκε από ασυνήθιστες
συνθήκες.
Παραμείνετε ψύχραιμοι και φυλάξτε τις αποδειξεις απο τα εξοδα σας
Αν είστε
αποκλεισμένοι σε κάποιο αεροδρόμιο και η αεροπορική εταιρία δεν σας παρέχει βοήθεια
παραμεινετε ψυχραιμοι, αυτο θα σας βοηθησει να αντιμετωπισετε καλυτερα την δυσκολη
κατασταση στην οποια βρισκεστε, επισης κρατήστε όλες τις αποδείξεις απο γευματα,
ξενοδοχειο, ταξι κτλ. Έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε επιστροφή χρημάτων για αυτα όταν
επιστρέψετε στην Ελλαδα.
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ
© 2008 - 2024 Aeroporika.gr - All Rights Reserved
Εμπορικό Σήμα: AEROPORIKA.GR, Αριθμός Σήματος: 211012
NEW