Απώλεια, Ζημία ή Καταστροφή Αποσκευών

Ένα σίγουρα αρνητικό σημείο των αεροπορικών ταξιδιών είναι όταν προσγειώνεστε στο αεροδρόμιο προορισμού σας και ανακαλύπτετε ότι η βαλίτσα σας δεν έχει φτάσει ή ότι έχει υποστεί κάποια ζημιά. Εάν επιθυμείτε να αποφύγετε αυτές τις δυσάρεστες εκπλήξεις, καλό είναι να γνωρίζετε – προτού ταξιδέψετε - τα δικαιώματα σας ως επιβάτης σε ότι αφορά τους όρους για την μεταφορά αποσκευών.


Οι ευθύνες των αεροπορικών εταιρειών, σε ότι αφορά την απώλεια, την ζημία ή την καθυστέρηση των αποσκευών έχουν οριστεί με βάση την Συνθήκη του Μόντρεαλ (1999) για την ενοποίηση κανόνων στις Διεθνείς Αεροπορικές Μεταφορές. Αυτοί οι κανονισμοί έχουν ενσωματωθεί στους κανονισμούς 889/2002 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από τις 13 Μαΐου 2002.


Περίπτωση α’: Η αποσκευή σας έχει υποστεί ζημία.

Εάν παραλάβετε την αποσκευή σας στο αεροδρόμιο και αντιληφθείτε ότι έχει υποστεί ζημία, θα πρέπει να την μεταφέρετε μαζί με την κάρτα επιβίβασης σας και το εισιτήριο, στο Γραφείο Απολεσθέντων. Ένας εκπρόσωπος της εξυπηρέτησης πελατών θα εξετάσει προσεκτικά την αποσκευή σας και θα συμπληρώσει την φόρμα Δήλωσης Φθαρμένης Αποσκευής.  Διαμαρτυρίες για την φθορά αποσκευών πρέπει να υποβάλλονται στον αερομεταφορέα έως και 7 μέρες μετά την παραλαβή της αποσκευής. Η αεροπορική εταιρεία είναι υπεύθυνη για να εξετάσει το θέμα και να επικοινωνήσει μαζί σας.


Περίπτωση β’: Η αποσκευή σας έχει χαθεί ή έχει καθυστερήσει

Αν δεν μπορείτε να βρείτε την βαλίτσα σας κατά την άφιξη σας στο αεροδρόμιο προορισμού τότε όπως και στην περίπτωση ζημιάς της βαλίτσας θα πρέπει να το αναφέρετε στο Γραφείο Απολεσθέντων του αεροδρομίου και να συμπληρώσετε την Δήλωση Απώλειας Αποσκευής. Η αναφορά θα μπει στο κεντρικό σύστημα και όταν η βαλίτσα φτάσει στον προορισμό της θα ειδοποιηθείτε. Απαίτηση για αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία πρέπει να υποβάλετε έως και 21 ημέρες από την ημέρα που παραλάβατε την βαλίτσα. Αν η αποσκευή σας δεν βρεθεί σε διάστημα 21 ημερών θεωρείτε χαμένη και σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει χρονικό όριο για την απαίτηση αποζημίωσης από την αεροπορική εταιρεία. Τα ποσά αποζημίωσης διαφέρουν από εταιρεία σε εταιρεία.


Τι περιλαμβάνει η αποζημίωση.

Εάν δεν θέλετε να χάσετε την αποζημίωση σας για φθορά ή απώλεια αποσκευής θα πρέπει να στείλετε γραπτώς το αίτημα σας μέσα στο προαναφερθέν χρονικό διάστημα. Η διαδικασία αποζημίωσης περιγράφετε ξεκάθαρα από την κάθε αεροπορική εταιρεία. Στην γραπτή αίτηση σας για αποζημίωση θα πρέπει να συμπεριλάβετε ένα αντίγραφο της Δήλωσης Απώλειας/Φθοράς Αποσκευής, μια λίστα με τα αντικείμενα που περιείχε η βαλίτσα καθώς επίσης και την αξία τους και για ποιά από αυτά ζητάτε αποζημίωση. Επιπλέον θα πρέπει να συμπεριλάβετε έγγραφα που θα επιβεβαιώνουν το κόστος επισκευής της βαλίτσας ή ότι η βαλίτσα δεν επιδέχεται επισκευή και αποδείξεις που θα επιβεβαιώνουν το κόστος των χαμένων ή κατεστραμμένων αντικειμένων. Αν τα παραπάνω έγγραφα δεν υπάρχουν τότε η αεροπορική εταιρεία θα υπολογίσει το μέγεθος της αποζημίωσης με βάση τα κιλά της αποσκευής κατά το check-in. Στην περίπτωση χαμένης αποσκευής ή παράδοση της με καθυστέρηση μπορείτε να αγοράσετε αντικείμενα πρώτης ανάγκης, όπως είδη προσωπικής υγιεινής, ένα ζευγάρι εσώρουχα κτλ. τα οποία σε καθε περιπτωση πρεπει να ειναι διακαιολογησιμα και οι αποδείξεις από την αγορά τους πρέπει να συμπεριληφθούν στην αίτηση για την αποζημίωση σας.


Μπορω να ζητησω αποζημιωση για φθορα ή απωλεια αντικειμενων μεσα απο την βαλιτσα?

Σε γενικές γραμμές μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση για φθορά ή απώλεια αντικειμένων μέσα από την βαλίτσα, ωστόσο συχνά οι αεροπορικές εταιρείες αναγράφουν στους κανονισμούς τους ότι δεν καθίστανται υπεύθυνες για την μεταφορά αντικειμένων μεγάλης χρηματικής αξίας στις αποσκευές που ο επιβάτης κάνει check-in. Για αυτό είναι καλό πριν από το ταξίδι σας να γνωρίζετε τους όρους σύμβασης μεταφοράς καθώς επίσης και πληροφορίες σχετικά με την ασφάλιση τέτοιων αντικειμένων. Αν μεταφέρετε στις αποσκευές αντικείμενα μεγάλης χρηματικής αξίας ίσως θα πρέπει να κάνετε προσωπική ασφάλεια ταξιδιού ή να κάνετε χρήση υψηλής ευθύνης από την αεροπορική εταιρεία συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα κατά την διαδικασία του check-in και πληρώνοντας ενα έξτρα ποσό.


Υπαρχει καποιο χρονικο διαστημα στο οποιο η αεροπορικη εταιρεια πρεπει να καταβαλει την αποζημιωση?

Οι κανονισμοί δεν προβλέπουν κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στο οποίο η αεροπορική εταιρεία πρέπει να καταβάλει την αποζημίωση. Εάν όμως δεν λάβετε απάντηση από την αεροπορική εταιρεία – ή αν το ποσό αποζημίωσης που λάβετε είναι ανεπαρκές τότε μπορείτε να κινήσετε νομικά μέτρα . Υπάρχει βέβαια χρονικό περιθώριο 2 χρόνων από την ημερομηνία (ή την προγραμματισμένη ημερομηνία) άφιξης του αεροσκάφους για να διεκδικήσετε την αποζημίωση.


Που φτάνει η ευθύνη της αεροπορικής εταιρείας?

Οι οικονομικές υποχρεώσεις για φθορά, καθυστέρηση ή απώλεια αποσκευής περιορίζονται στα 1000 SDR (Special Drawing Rights – ένα διεθνές “νόμισμα” που ισοδυναμεί:1000SDR είναι περίπου 1200 Ευρώ). Ωστόσο στην περίπτωση καθυστέρησης αποσκευής, η αεροπορική εταιρεία δεν φέρει καμία ευθύνη εφόσον έγιναν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την αποφυγή αυτής της καθυστέρησης ή εφόσον καμία ενεργεία δεν ήταν δυνατόν να γίνει. Στην περίπτωση απώλειας ή φθοράς αποσκευής η αεροπορική εταιρεία έχει την υπαιτιότητα εφόσον κριθεί ότι ήταν δικό της σφάλμα – εκτός και εάν η αποσκευή ήταν ελαττωματική από την αρχή. Για χειραποσκευές η αεροπορική εταιρεία φέρει ευθύνη μονό σε περιπτώσεις όπου η ίδια η αεροπορική εταιρεία ή το πλήρωμα της προκαλέσουν την φθορά ή την απώλεια της αποσκευής.


© 2008 - 2018 Aeroporika.gr - All Rights Reserved

Aeroporika.gr - Το ταξίδι ξεκινάει εδώ...

Εμπορικό Σήμα: AEROPORIKA.GR,  Αριθμός Σήματος: 211012

NEW