Αρχείο για τον μήνα Οκτώβριος, 2012

Aegean και Olympic Air επιχειρούν και πάλι να ενώσουν τις δυνάμεις τους.

Δευτέρα, Οκτώβριος 29th, 2012

Η Aegean Airlines, ο μεγαλύτερος ελληνικός αερομεταφορέας, κατέληξε σε συμφωνία με τους μετόχους της κυριότερης ανταγωνίστριας εταιρίας, Olympic Air, για την αγορά της έναντι του ποσού των 72 εκ ευρώ, σηματοδοτώντας την τρίτη προσπάθεια εκ νέου εδραίωσης στην Ελληνική αγορά των εναέριων μεταφορών και επιβίωση μέσα σε ένα ανησυχητικό – τουλάχιστον- περιβάλλον καθώς η χώρα διανύει τον πέμπτο συνεχή χρόνο οικονομικής συρρίκνωσης. Σε αντίθεση με την προτεινόμενη ένωση το 2010, η οποία μπλοκαρίστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην βάση του ανταγωνισμού έπειτα από 10μηνη έρευνα, η παρούσα συμφωνία δεν έχει την μορφή συγχώνευσης αλλά πλήρους εξαγοράς της Olympic Air από την Aegean. Η Ολυμπιακή Αεροπορία θα γινόταν θυγατρική της Aegean, με τις δυο εταιρίες να διατηρούν τα εμπορικά τους σήματα και εμβλήματα.

Και οι δυο πλευρές υποστηρίζουν ότι η συνένωση είναι απαραίτητη προκειμένου για τον αποτελεσματικό ανταγωνισμό μέσα στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών και να προστατευτούν οι δυο αερομεταφορές έναντι των συνεχόμενων απωλειών και των περαιτέρω μειώσεων στο μέγεθος και το φάσμα δραστηριότητας. Η Aegean σημείωσε καθαρή ζημία της τάξης των 27.2 εκατομμυρίων ευρώ το 2011 και η Ολυμπιακή Αεροπορία σημείωσε έλλειμμα ύψους 37.6 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς τα έσοδα της και ο αριθμός των επιβατών της συνέχισαν να μειώνονται. Ο αριθμός επιβατών της Ολυμπιακής έπεσε στο 23% το 2011, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 3.4 εκατομμύρια σε σύγκριση με τα 4.4 εκατομμύρια το 2010 και σημείωσε περαιτέρω πτώση 14.5%, δηλαδή 1.4 εκατομμύρια στο πρώτο μισό του 2012 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο πριν.

Η εξαγορά υπόκειται σε έγκριση από τις αντίστοιχες ρυθμιστικές αρχές και αρχές ανταγωνισμού, και αυτό μπορεί να αποτελέσει και πάλι τροχοπέδη για την προτεινόμενη ένωση. Αν η Επιτροπή Παρακολούθησης του Ευρωπαϊκού Ανταγωνισμού διατηρήσει την ίδια στάση με εκείνη που κράτησε το 2011 και απορρίψει την εξαγορά, θα καταδικάσει την Ολυμπιακή Αεροπορία σε έναν αργό θάνατο.

Η εταιρία επωφελείται κυρίως από την εκμετάλλευση του εσωτερικού δικτύου αερομεταφορών και η εγχώρια ζήτηση στην Ελλάδα έχει καταρρεύσει καθώς η οικονομική κρίση στην χώρα όλο και βαθαίνει. Επιπλέον, η Ολυμπιακή διενεργεί ένα μεγάλο αριθμό τακτικών αεροπορικών δρομολογίων και σύμφωνα με τις πληροφορίες που αντλήθηκαν από την CAPA η Ελληνική κυβέρνηση, μη έχοντας χρήματα, έχει καθυστερήσει την καταβολή της χρηματοδότησης για τις επιδοτούμενες αυτές αεροπορικές υπηρεσίες εδώ και αρκετούς μήνες.

 

Αγώνας για Επιβίωση

Στις 22 Οκτωβρίου του 2012 η Aegean Airlines και η Marfin Investment Group Holdings (MIG) ανακοίνωσαν με επίσημα έγγραφα στην χρηματιστηριακή αγορά την υπογραφή συμφωνίας ανάμεσα τους για την πώληση του 100% της Ολυμπιακής Αεροπορίας στην Aegean. Η Aegean θα πλήρωνε σε δόσεις στην MIG 72 εκατομμύρια ευρώ σε μετρητά για την προβληματική αεροπορική εταιρία. Η συναλλαγή θα αφορούσε μόνο την αεροπορική εταιρία και δεν θα συμπεριλάμβανε την εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης Olympic Handling καθώς και τις υπηρεσίες συντήρησης, επισκευής και γενικής επισκευής αεροσκαφών από την Olympic Engineering.

Κατά την διάρκεια του 2009 η MIG εξαγόρασε το εμπορικό σήμα, τις χρονοθυρίδες (*το δικαίωμα που έχει μία αεροπορική εταιρεία να προσγειώνει τα αεροσκάφη της σε συγκεκριμένες ώρες στα αεροδρόμια) και τις άδεις της ρευστοποιημένης Ολυμπιακής Αεροπορίας για 177.2 εκατομμύρια ευρώ, πλειοδοτώντας έναντι της Aegean, η οποία είχε προσφέρει 170 εκατομμύρια ευρώ για τα περιουσιακά στοιχεία του κρατικού αερομεταφορέα. Η Ολυμπιακή ξεκίνησε εκ νέου την λειτουργία της ως Olympic Air την 1η Οκτωβρίου του 2009 με ανανεωμένο εμπορικό σήμα και περιορισμένες λειτουργίες, αλλά και με μεγάλες φιλοδοξίες για την «αποκατάσταση της πρότερης δόξας της εμβληματικής Ελληνικής εταιρίας», όπως είχε δηλώσει ο Διευθύνων Σύμβουλος της MIG, Ευθύμιος Μπουλούτας.

Η χρονική στιγμή για την επανέναρξη της Ολυμπιακής ήταν ιδιαίτερα ατυχής. Η συνεχής υποβάθμιση της Ελληνικής οικονομίας μέσα από μια παρατεταμένη περίοδο ύφεσης είχε οδηγήσει στην αναπόφευκτη μείωση του όγκου των επιβατών, εξαιτίας κυρίως της μείωσης του εισοδήματος του εγχώριου καταναλωτικού κοινού. «Η κατάσταση αυτή σε συνδυασμό με το δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον στην νοτιοανατολική Ευρώπη καθώς και η ραγδαία αύξηση των τιμών των καυσίμων, κατέστησαν αναγκαία την συναλλαγή για την βιωσιμότητα της Ελληνικής αεροπορικής βιομηχανίας», όπως είπε ο κύριος Μπουλούτας κατά την ανακοίνωση της πιο πρόσφατης συμφωνίας με την Aegean.

Η Olympic Air λειτουργεί μέσα σε ένα δίκτυο που περιλαμβάνει 39 προγραμματισμένους επιβατικούς προορισμούς , με τους 32 από αυτούς προς Ελληνικά αεροδρόμια. Η εταιρία καλύπτει περίπου το 81 % της χωρητικότητας θέσεων από εγχώριους προορισμούς και το 93% της διεθνούς χωρητικότητας θέσεων, από την κεντρική και ανατολική Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Innovata για το διάστημα από 22 Οκτωβρίου 2012 έως 28 Οκτωβρίου 2012.


Ένας Όμιλος, δυο αερογραμμές, δυο εμπορικά σήματα

Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας που συνάφθηκε στις 22 Οκτωβρίου του 2012 μεταξύ της Aegean και της MIG, οι οποίες είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Αθήνας, η Olympic Air και η Aegean, θα συνεχίσουν να λειτουργούν με τα δικά τους εμπορικά σήματα και η κάθε μια θα διατηρήσει τις δικές της ξεχωριστές πτητικές λειτουργίες, το δικό της στόλο αεροσκαφών και το δικό της προσωπικό αεροσκαφών και προσωπικό πτήσεων. Το 2010, η Aegean και η Olympic Air στόχευαν στην συγχώνευση και ανάληψη του εμπορικού σήματος της Olympic Air.

Ο λόγος για την νέα προσέγγιση δεν είναι προφανής εκτός αν με τον τρόπο αυτό γίνεται μια προσπάθεια να πειστεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Παρακολούθησης του Ανταγωνισμού σχετικά με τον αποτελεσματικό ανταγωνισμό των δυο αεροπορικών εταιριών. Διατηρώντας ξεχωριστές αερογραμμές και εμπορικά σήματα η Aegean ακολουθεί το μοντέλο που υιοθετήθηκε στις περισσότερες περιπτώσεις συνένωσης στην Ευρώπη (η IAG έχει υπό τον έλεγχό της τις British Airways & Iberia, ο Όμιλος της Lufthansa έχει στην κυριότητα την Austrian Airlines & Swiss, και η Air France & KLM έχουν διατηρήσει τα δικά τους Πιστοποιητικά Αερομεταφορέα ( AOC’s / Appelation d’ origine controlee) και την δική τους ταυτότητα μετά την συγχώνευση τους το 2004.)

Επειδή ωστόσο αυτές είναι διασυνοριακές εξαγορές και συνδέονται με συγκεκριμένες προκλήσεις όσον αφορά στα επιπλέον δικαιώματα κυκλοφορίας στην Ε.Ε., οι απαιτήσεις αυτές δεν μπορούν να ισχύσουν για την συνένωση Aegean / Olympic Air, καθώς αυτή αφορά δυο ελληνικές αεροπορικές εταιρίες.

Αν δεν επιτραπεί στην προτεινόμενη εξαγορά να προχωρήσει, η Olympic Air θα γίνει θυγατρική της εισηγμένης Aegean. Η διοικητικές , εμπορικές και τεχνικές υπηρεσίες της Aegean και της Olympic Air θα ενοποιηθούν σταδιακά για την εξαγωγή του απαιτούμενου κόστους συνέργειας και της βελτίωσης όσον αφορά στην εκμετάλλευση του στόλου και του δικτύου», σύμφωνα με τις δηλώσεις της εταιρίας. Οι εταιρίες διαθέτουν συμπληρωματικό στόλο καθώς τόσο η Aegean όσο και η Olympic Air διαθέτουν αεροσκάφη που ανήκουν στην οικογένεια των Airbus A320. Η Olympic Air διαθέτει επίσης αεροσκάφη τύπου Bombardier Dash 8 Q400s και Dash 8-100s.

Τα διεθνή δίκτυα αερογραμμών των δυο εταιριών είναι συμπληρωματικά

Η Olympic Air και η Aegean Airlines υιοθέτησαν μια διαφορετική προσέγγιση ακολουθώντας την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού τον Ιανουάριο του 2011, με βάση την οποία δεν εγκρίθηκε η προγραμματισμένη συγχώνευση , σε μια προσπάθεια επιβίωσης μέσα στο διαρκώς επιδεινούμενο κλίμα της οικονομίας στην Ελλάδα και σε ένα δύσκολο περιβάλλον λειτουργίας , το οποίο επέτειναν ποικίλες γενικές απεργίες (συμπεριλαμβανομένων εκείνων των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας). Η Aegean ξεκίνησε μια στρατηγική με κύριο άξονα την διεθνή επέκταση με έναν βελτιωμένο στόλο αεροσκαφών της οικογένειας των A320 ενώ η Olympic Air περιόρισε τις φιλοδοξίες της ως αερομεταφορέας εστιάζοντας στην τοπική αγορά. Προσέθεσε εγχώριες διαδρομές ενώ παράλληλα μείωσε τις δαπάνες της και επαναπροσδιόρισε την διεθνή της παρουσία στην νοτιοανατολική Ευρώπη. Οι διαδρομές από την Αθήνα στην Βιέννη, στις Βρυξέλες, στο Αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου, στο CDG του Παρισιού και στο Άμστερνταμ διακόπηκαν ενώ μερικά από τα κενά της στο Heathrow και στο CDG του Παρισιού, πουλήθηκαν επίσης στην Aegean.

H Aegean αυτή τη στιγμή καλύπτει το 71% των θέσεων της από διαδρομές στην δυτική Ευρώπη και η μικρότερη αντίστοιχη Ελληνική εταιρία χρησιμοποιεί περίπου το 93% της διεθνούς χωρητικότητας θέσεων για υπηρεσίες προς την ανατολική και κεντρική Ευρώπη, που βασίζονται σε πίνακες της Innovata για το διάστημα από 22 Οκτωβρίου 2012 έως 28 Οκτωβρίου 2012.

Σήμερα η Aegean εκμεταλλεύεται ένα δίκτυο που περιλαμβάνει 34 προγραμματισμένες πτήσεις επιβατών, συμπεριλαμβανομένων 13 πτήσεων μέσα στην Ελλάδα, 20 στην Ευρώπη και 1 στην Μέση Ανατολή ενώ το δίκτυο των τακτικών πτήσεων της Olympic Air εκτείνεται σε 32 αεροδρόμια στην Ελλάδα, 6 στην Ευρώπη και 1 στην Μέση Ανατολή, σύμφωνα με την Innovata.

Οι δυο εταιρίες ανταγωνίζονται μόνο σε τρία από τα διεθνή τους δρομολόγια: από Αθήνα προς τα διεθνή αεροδρόμια του Βουκουρεστίου, της Κωνσταντινούπολης (Istanbul Ataturk) και του Τελ Αβίβ – (Yafo Ben Gurion ). Από κοινού κατέχουν μόνο το 25% της διεθνούς χωρητικότητας θέσεων στην Ελλάδα και γύρω στο 45% της χωρητικότητας θέσεων που καλύπτουν οι τακτικές πτήσεις προς, από και εντός της χώρας, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα της Innovata για το διάστημα από 22 Οκτωβρίου 2012 έως 28 Οκτωβρίου 2012.

Τα δυο μεγαλύτεροι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, Ryanair and easyJet αντιπροσωπεύουν αυτή τη στιγμή το 20% του μεριδίου χωρητικότητας θέσεων όσον αφορά σε θέσεις που καλύπτουν διεθνείς διαδρομές. Σχολιάζοντας την συμφωνία για την αγορά της Olympic Air, ο Πρόεδρος της Aegean Θεόδωρος Βασιλάκης, προειδοποίησε ότι ο Ελληνικός τουρισμός, μια βιομηχανία ευρέως αναγνωρισμένη ως σημαντική για την ανάκαμψη της χώρας, «αντιμετωπίζει άμεσο κίνδυνο πλήρους εξάρτησης από τους ξένους αερομεταφορείς με μόνιμες απώλειες όσον αφορά στην εγχώρια απασχόληση και στα έσοδα του κράτους.»

Ο κύριος Βασιλάκης περιέγραψε την συνένωση ως « προκλητική, φιλόδοξη και αναγκαία προσπάθεια» και σημείωσε ότι «η Aegean εξακολουθεί να κατέχει τα οικονομικά αποθέματα για να ηγηθεί της αεροπορικής ενοποίησης στην Ελλάδα, προς όφελος του τουρισμού και των κρατικών εσόδων καθώς και των εργαζομένων και των μετόχων.»

Δεν είναι σαφές αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα λάβει υπόψη της αυτή την έκκληση. Η κάρτα απασχόλησης χρησιμοποιήθηκε έξυπνα από την British Airways , μητρική των IAG και Lufthansa για να πείσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να απορρίψει την απόκτηση της ζημιογόνας bmi από την IAG, αλλά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι εξαιρετικά προσανατολισμένη προς τις ανάγκες των καταναλωτών και θα ερευνήσει βαθύτερα την θέση των εταιριών Aegean & Olympic Air στην αγορά όσον αφορά στις εγχώριες διαδρομές.

Η Aegean και η Olympic Air κυριαρχούν στις εγχώριες διαδρομές

Στην επιχειρηματολογία της τον Ιανουάριο του 2011 για την απόρριψη της συνένωσης μεταξύ των εταιριών Aegean και Olympic Air, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας ενιαίο κύριος αερομεταφορέας στην Ελλάδα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξήγησε ότι η συγχώνευση θα δημιουργούσε σχεδόν ένα μονοπώλιο στην εγχώρια αγορά. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής , αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού Joaquín Almunia κατέληξε στο συμπέρασμα ότι εκείνη την εποχή η συγχώνευση θα είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών και την μείωση της ποιότητας των υπηρεσιών για περίπου 4 εκατομμύρια Έλληνες και τουρίστες που ταξιδεύουν μεταξύ Αθήνας και Ελληνικών νησιών καθώς και μεταξύ Αθήνας και της δεύτερης μεγάλης πόλης της Ελλάδας, της Θεσσαλονίκης.

Ενώ η εγχώρια αγορά στην Ελλάδα έχει χαρακτηριστεί από μια ραγδαία μείωση της ζήτησης, η κυρίαρχη θέση της Aegean και της Olympic Air στην εγχώρια αγορά έχει μείνει αναλλοίωτη. Και οι δυο μαζί εξακολουθούν να ελέγχουν το 89% των θέσεων εβδομαδιαίως παρόλο που το ποσοστό αυτό είναι κατά 6 μονάδες λιγότερο από το Μάιο του 2011, σύμφωνα με τα δεδομένα της Innovata.

Δύο μικρότεροι Ελληνικοί αερομεταφορείς (Astra Airlines και Sky Express Airlines) και τρεις ξένοι αερομεταφορείς καλύπτουν την επιπλέον χωρητικότητα. Η Astra Airlines που έχει ως έδρα την Θεσσαλονίκη και η οποία χρησιμοποιεί δυο νέα Airbus A320 και δυο αεροσκάφη τύπου BAe146-300, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, και οι Κυπριακές Αερογραμμές που έχουν πλέον το 4% του μεριδίου της χωρητικότητας θέσεων στις εγχώριες πτήσεις.

Η είσοδος της Astra Airlines στην εγχώρια αγορά τακτικών πτήσεων ακολουθεί την κατανομή των πέντε τακτικών αεροπορικών δρομολογίων που επιδοτούνται από την ελληνική κυβέρνηση, στην εταιρία τον Απρίλιο του 2012, συμπεριλαμβανομένων των διαδρομών από το Αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης στην Σάμο, κοντά στις Τουρκικές ακτές, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα και Αθήνα-Σητεία.

Οι Κυπριακές αερογραμμές έχουν Συμφωνία Κοινού Κωδικού με την Olympic Air από τον Μάρτιο του 2011 και διενεργούν πτήσεις μέσα στην Ελλάδα στους ακόλουθους προορισμούς: Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Αθήνα- Ρόδος, Ηράκλειο – Ρόδος, Ηράκλειο- Αθήνα και Ηράκλειο – Θεσσαλονίκη. Τον Μάιο του 2011 οι ταλανιζόμενες Κυπριακές αερογραμμές κατείχαν λιγότερο από 1% των τακτικών αεροπορικών δρομολογίων της εγχώριας ελληνικής αγοράς όσον αφορά στην χωρητικότητα θέσεων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιανουάριο του 2011 υπέδειξε εννέα συγκεκριμένες εγχώριες διαδρομές, όπου η συνένωση Aegean-Olympic θα επέτεινε σημαντικά τον αποτελεσματικό ανταγωνισμό, όπως οι διαδρομή: Αθήνα- Θεσσαλονίκη, καθώς και οι διαδρομές μεταξύ Αθήνας και οχτώ νησιωτικών αεροδρομίων: στο Ηράκλειο και τα Χανιά της Κρήτης, στη Ρόδο, στη Σαντορίνη, στη Μυτιλήνη, στη Χίο, στη Κω και στη Σάμο.

Η Aegean αποσύρθηκε από τις διαδρομές Αθήνα-Σάμος και Αθήνα- Χίος τον Οκτώβρη του 2011, αφήνοντας την Olympic Air ως μοναδικό πάροχο σε αυτούς τους τομείς. Τον Απρίλιο του 2012 η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη απέκτησαν δυο νέους αερομεταφορείς και σήμερα η διαδρομή αυτή εξυπηρετείται από τέσσερα συνολικά αερομεταφορείς, παρόλο που η Aegean και η Olympic Air αντιπροσωπεύουν ακόμα από κοινού το 83% του μεριδίου της χωρητικότητας θέσεων που έχουν αναπτυχθεί σε αυτό τον τομέα.

Η διαδρομή Αθήνα – Ηράκλειο εξυπηρετείται σήμερα από τρεις αερομεταφορείς στις οποίες αναμένεται να προστεθούν και οι Κυπριακές Αερογραμμές τον ερχόμενο χειμώνα 2012-2013.

 

Aegean και Olympic Air σημειώνουν ζημίες

Η Aegean σημείωσε καθαρή ζημία της τάξης των 27.2 εκατομμυρίων ευρώ το 2011 και η Olympic Air σημείωσε έλλειμμα ύψους 37.6 εκατομμυρίων ευρώ. Και οι δυο εταιρίες συνέχισαν να βρίσκονται στο κόκκινο τους πρώτους έξι μήνες του 2012. Η MIG δεν κοινοποίησε τα αναλυτικά στοιχεία κερδοφορίας της Olympic Air για το πρώτο εξάμηνο του 2012 αλλά ο όμιλος σημείωσε στην ενοποιημένη κατάσταση αποτελεσμάτων για εκείνη την περίοδο ότι τα έσοδα του αερομεταφορέα μειώνονταν κάθε χρόνο κατά 16.4 εκατομμύρια.

Η καθαρή ζημία της Olympic Air μετά τις μειονότητες του πρώτου τριμήνου του 2012 ανερχόταν σε 16.4 εκατομμύρια ευρώ, μειωμένη σε σχέση με το έλλειμμα των 22.3 εκατομμυρίων ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2011. Το εισόδημα κατά τους πρώτους τρεις μήνες του χρόνου έπεσε κατά 21% στα 41.5 εκατομμύρια. Η αεροπορική εταιρία αναμένει να μεταφέρει μόνο 2.9 εκατομμύρια επιβάτες το 2012, το οποίο θα σήμαινε 14% μείωση το 2011 και 35% μείωση σε σχέση με το 2010.

Τα καθαρά κέρδη της Aegean Airline, μετά την φορολόγηση μειώθηκαν κατά το πρώτο μισό του 2012 δημιουργώντας ζημία 38.5 εκατομμυρίων σε σχέση με την ζημία των 19.8 εκατομμυρίων ευρώ το πρώτο μισό του 2011. Τα έσοδα για το πρώτο μισό του 2012 έπεσαν κατά 9% στα 269.4 εκατομμύρια, με μεγαλύτερη πτώση , της τάξης του 13% να καταγράφεται στο δεύτερο τρίμηνο. Τα έσοδα μειώθηκαν λόγο της πτώσης του αριθμού επιβατών σε συνδυασμό με τα χαμηλότερα ναύλα.

Η εταιρία μετέφερε 2.7 εκατομμύρια επιβάτες το πρώτο μισό του 2012, σημειώνοντας μείωση 8% περιλαμβάνοντας 2% μείωση του αριθμού των επιβατών κατά την επιβίβαση στο αεροσκάφος σε αεροδρόμιο, στις διεθνείς πτήσεις και της ισχυρής μείωσης του 14% στους εγχώριους επιβάτες. Η εταιρία δήλωσε ότι η πτώση της διεθνούς κίνησης αφορούσε στην κύρια έδρα της στο Αεροδρόμιο της Αθήνας καθώς η επιβατική κίνηση από τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Ρόδου, της Κέρκυρας και της Λάρνακας είχε αυξηθεί κατά 6%.

Ο διευθυντής της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης δήλωσε ότι η αδυναμία στην εγχώρια ζήτηση ήταν αναμενόμενη αλλά όχι και η πτώση του τουρισμού, ειδικά στην Αθήνα, κατά τους παραδοσιακούς μήνες αιχμής του Μαΐου και του Ιουνίου. Οι αφίξεις τουριστών στην υπόλοιπη Ελλάδα φαίνεται να έχουν ομαλοποιηθεί μετά τον Ιούλιο αλλά η αδυναμία στην Αθήνα επιμένει.

Σύμφωνα με τα δεδομένα από την Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, η διακίνηση επιβατών στο αεροδρόμιο συρρικνώθηκε κατά 11.2% κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2012 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο. Ο αριθμός των εγχώριων επιβατών έπεσε κατά 8.4% στα 3.6 εκατομμύρια και οι αριθμός των επιβατών που αφίχθησαν ή αναχώρησαν με διεθνής πτήσεις έπεσε κατά 12.7 % στα 6.7 εκατομμύρια.

 

 

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 9.3/10 (12 votes cast)
FacebookTwitterGoogle+Pinterest

ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ | H ρομαντική γοητεία της Βενεζουέλα

Τετάρτη, Οκτώβριος 24th, 2012


H ρομαντική γοητεία της Βενεζουέλα

Η Βενεζουέλα, που ονομάστηκε αρχικά «Μικρή Βενετία,» προσφέρει μια ασύγκριτη αντίθεση μαγευτικών τοπίων – από την εντυπωσιακή οροσειρά των Άνδεων ως τις ήρεμες παραλίες και τον μαγευτικό Αμαζόνιο. Για τους απαιτητικούς ταξιδιώτες, η Βενεζουέλα αποτελεί έναν εξαιρετικό προορισμό για διακοπές που μπορεί κανείς να είχε παραβλέψει στο παρελθόν.

Ανακαλύψτε τα καλύτερα σημεία της Βενεζουέλας κρυμμένα στα βορειοδυτικά της χώρας με άφθονες βαθιές κοιλάδες και οροσειρές, στις όχθες του ποταμού Ορινόκο και κατά μήκος της εκτεταμένης ακτογραμμής του δυτικού άκρου της Καραϊβικής. Οι τροπικές της πεδιάδες κρύβουν μια τεράστια ποικιλία άγριας ζωής, πλούσιας βλάστησης και καταρρακτών που κόβουν την ανάσα, ενώ παράλληλα αποτελούν ένα πεδίο αναψυχής για τους λάτρεις της φύσης, τους πεζοπόρους και τους ορειβάτες.

Έχοντας να επιλέξει κανείς ανάμεσα σε τόσο διαφορετικούς τύπους εκδρομών, μπορεί να προσδοκά το απροσδόκητο. Για όσους προγραμματίζουν τον πρώτο ή δεύτερο μήνα του μέλιτος, επιθυμούν μια ρομαντική απόδραση ή επιθυμούν να εξερευνήσουν τις πιο θεαματικές γωνιές του κόσμου, η Βενεζουέλα προσφέρει μοναδικές διακοπές για δυο που θα σας χαρίσουν μοναδικές αναμνήσεις. Αποτελεί ένα προορισμό που μπορεί να αιχμαλωτίσει την συναρπαστική εμπειρία της ταυτόχρονης ανακάλυψης μοναδικών σημείων και πρωτόγνωρων εμπειριών.

 

Μια κρυμμένη όαση ομορφιάς. Γνωρίστε μερικές από τις πιο ρομαντικές και απομακρυσμένες περιοχές, που κρύβονται στην μαγευτική αυτή χώρα. Πραγματοποιήστε μια συναρπαστική πτήση ή ένα ταξίδι με κανό στους πρόποδες των καταρρακτών Άνχελ (Angel Falls), ένα από τα οχτώ θαύματα της φύσης στον κόσμο, που βρίσκονται στο Εθνικό Πάρκο Canaima στο Μπολιβάρ της Βενεζουέλας. Τα γάργαρα νερά του πέφτουν αδιάκοπα από ύψος 979 μέτρων (3,212 ποδιών) , και με την βοήθεια ισχυρών ανέμων που πνέουν στην βάση μετατρέπονται γρήγορα σε ομίχλη. Αν επιλέξετε την πεζοπορία στην βάση των καταρρακτών θα ανακαλύψετε ένα κατάφυτο παράδεισο που περιβάλλεται από μια εξωτική άγρια φύση.

Η «Μεγάλη Σαβάνα» της Βενεζουέλας είναι γνωστή για τα «tepuis,» προϊστορικά «επιτραπέζια» βουνά που υψώνονται προς τον ουρανό μέσα από τις συνεχόμενες πεδιάδες με μοναδική βλάστηση που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον πλανήτη. Κατά την έντονη εμπειρία της ανάβασης στο Όρος Roraima, το περίφημο tepuis του Εθνικού πάρκου με υψόμετρο 8,985 πόδια, θα συναντήσετε εντυπωσιακά αξιοθέατα και ήχους από τις τροπικές σαβάνες, τα νεφελώδη δάση, τα ορμητικά ποτάμια και τους ομιχλώδης καταρράκτες.

Σε κοντινή απόσταση, θα συναντήσετε το Μπολιβάρ, μια πόλη που αξίζει κανείς να επισκεφτεί για την αποικιακή της αρχιτεκτονική και τους προϊστορικούς γεωλογικούς σχηματισμούς της. Το πέρασμα Orinoco αποτελεί ένα δημοφιλές σημείο για περιήγηση, με παλιά κτίρια ευθυγραμμισμένα από την μια πλευρά της λεωφόρου και με το ποτάμι να κυλά κατά μήκος της άλλης. Στη πλατεία Μπολιβάρ, μια έξοχα ανακαινισμένη ιστορική συνοικία, συναντά κανείς τα έντονα χρώματα των αποικιακών κτισμάτων της πόλης και τις προσόψεις που χρονολογούνται γύρω στα τέλη του 1700s.

Υπόγεια διαδρομή προς το Σπήλαιο των Γκουαχάρο, που βρίσκεται μερικές ώρες μακριά από το Cumanà. Μέσα σε ένα ασβεστολιθικό σπήλαιο έξι μιλίων, θα συναντήσετε μια σειρά από μεγάλους θαλάμους και εκπληκτικές σπηλαιολογικές δομές. Επίσης μπορείτε να ζήσετε την συγκίνηση της πεζοπορίας στις οροσειρές Los Nevados, Pico El Aguila και Sierra la Culata ή να χαρείτε την καινοτομία του τροπικού σκι στα Εθνικά Πάρκα της Sierra Nevada ή της Cordillera de Merida, που μπορεί να υπερηφανεύεται για τις χιονισμένες κορυφές του όλο το χρόνο. Από την Merida, ξεκινά το μεγαλύτερο και γρηγορότερο τελεφερίκ του κόσμου που διανύει απόσταση 8 μιλίων ως την κορυφή του Pico Espejo, ένα καλό σημείο εκκίνησης για ορεινή πεζοπορία.

Βρισκόμενο κοντά στο κεντρικό τμήμα της Cordillera de la Costa, το Εθνικό Πάρκο El Ávila χωρίζει την πόλη του Caracas από την Καραϊβική. Περιπλανηθείτε ανάμεσα στα πολλά μονοπάτια πεζοπορίας του πάρκου, όπου θα συναντήσετε ποικιλία ανθισμένων τροπικών ορχιδέων καθώς επίσης φτέρες, φοίνικες και κρίνα (lily of the valley). Επίσης θα αντικρίσετε σε απόσταση αναπνοής τα υπέροχα εξωτικά ζώα της Βενεζουέλας, όπως είναι οι νυφίτσες, οι πίθηκοι, οι τριδάκτυλοι, οι μικροί μυρμηγκοφάγοι, οι αρμαδίλοι, οι σκαντζόχοιροι και τα guacharacas.

 


Κάτι παραπάνω από μια παραδεισένια παραλία
Αν η καρδιά σας επιθυμεί τους ήρεμους ρυθμούς των παραθαλάσσιων διακοπών, τα πανέμορφα νησιά της Βενεζουέλας και τα παραθαλάσσια θέρετρα αποτελούν για εσάς την ιδανική απόδραση. Τοποθετημένο στα βόρεια παράλια, το Caracas αποτελεί την πρωτεύουσα της Βενεζουέλας και το ιδανικότερο σημείο αναχώρησης προς διάφορα νησιά της ανατολικής και δυτικής Καραϊβικής. Βαθιά κρυμμένο σε μια κοιλάδα 3,300 ποδιών πάνω από την θάλασσα, το Caracas είναι περιτριγυρισμένο από τα μαγευτικά βουνά της Cordillera de la Costa, που την χωρίζουν από την Καραϊβική, και περιλαμβάνει ένα αξιοθαύμαστο μείγμα από φυσικά αξιοθέατα και τοπία.

Το Καράκας αποτελεί μια αρκετά δυναμική πόλη μεγάλης ιστορικής και πολιτιστικής ομορφιάς που προσφέρει εύκολη πρόσβαση σε πολλά από τα δημοφιλή νησιωτικά θέρετρα της Καραϊβικής, ανάμεσα στα οποία η Αρούμπα, οι Ολλανδικές Αντίλλες, η Γρενάδα, τα Μπαρμπάντος και η Αγία Λουκία. Δημοφιλή για τους χαλαρούς τους ρυθμούς και την γαλήνια ατμόσφαιρα, οποιοδήποτε από αυτά τα νησιά θα αποτελούσαν το ιδανικό σκηνικό για ένα ρομαντικό ταξίδι του μέλιτος. Ναυλώστε ένα σκάφος για μια βόλτα στα κανάλια του Εθνικού Πάρκου του Morroy στα βορειοδυτικά ή πλεύστε προς τα νησιά Cayo Sombrero και Chichiriviche. Το Morroy αποτελεί μια εξαίσια περιοχή για ιστιοπλοία, κολύμβηση, κολύμβηση με αναπνευστήρα και καταδύσεις με ένα ευχάριστο αεράκι και μαγευτικούς κοραλλιογενείς υφάλους και άγρια ζωή.

Η Maiquetia συνδυάζει ένα συναρπαστικό μείγμα από ξενοδοχειακά θέρετρα και γραφικά εστιατόρια και μπαρ που εξυπηρετούν τον τουριστικό πληθυσμό. Κάντε μια σύντομη βόλτα προς το Macuto, ένα μαγευτικό παραθαλάσσιο θέρετρο, όπου θα απολαύσετε τις ατμοσφαιρικές παραλίες και θα νιώσετε τις ζεστές ακτίνες του ηλίου και το απαλό, ζεστό αεράκι της Καραϊβικής. Ναυλώστε ένα σκάφος για τα ειδυλλιακά νησιά Los Roques, και απολαύστε μεγάλες παραθαλάσσιες εκτάσεις με ήρεμα και κρυστάλλινα νερά και σημαντική παρουσία από λίμνες, μικρά νησιά και παραλίες με λευκή άμμο.

Ταξιδέψτε μέσα από το κοντινό πέρασμα Portachuelo στην παράκτια περιοχή, όπου το τροπικό δάσος συναντά την θάλασσα στο Ocumare de la Costa. Η ακτογραμμή του περάσματος μήκους 3,710 ποδιών, είναι γεμάτη από όμορφες παραλίες και νησιά, πολλά από τα οποία κατοικούνται μόνο από φλαμίγκος και κόκκινους πελαργούς, και η πρόσβαση είναι δυνατή μόνο με ενοικιασμένο σκάφος. Το Morrocoy, μακριά από την ακτή κοντά στην μικρή πόλη Tucacas, είναι ένα μαγευτικό νησί με εκατοντάδες κοραλλιογενής υφάλους και παραλίες με φοίνικες, ιδανικές για ψάρεμα και καταδύσεις αναψυχής.

 


Απολαύστε το γοητευτικό παραθαλάσσιο θέρετρο του Puerto la Cruz, που αποτελεί έναν όλο και πιο δημοφιλή προορισμό για νεόνυμφους και μια κεντρική περιοχή για εκείνους που επιθυμούν να ταξιδέψουν στην απομακρυσμένη περιοχή του Εθνικού Πάρκου της Mochima. Η ομορφιά της ποικίλει: υπέροχες παραλίες και ο Κόλπος του Santa Fe, το αρχιπέλαγος Borracha, η χερσόνησος Manare και ο θαλάσσιος κόλπος Mochima, πολυάριθμα καλοδιατηρημένα νησιά και ένας μοναδικός συνδυασμός βουνών που σμίγουν με την θάλασσα.

Επισκεφτείτε την παγκοσμίου φήμης Κόκκινη Παραλία (Red Beach) του πάρκου , όπου μπορείτε να περπατήσετε πάνω στην λεπτή, χρυσαφένια (σχεδόν κόκκινη) άμμο της παραλίας. Απολαύστε κάθε λεπτό στο νησί Μαργαρίτα, ένα τροπικό καταφύγιο που διαπνέεται από ένα χαλαρό τρόπο ζωής και έντονη αρχιτεκτονική με ψηλά βουνά, πλαισιωμένα από αμμώδης παραλίες και γαλαζοπράσινα νερά. Η Μαργαρίτα είναι ένα ευλογημένο νησί που απολαμβάνει  την ηλιοφάνεια 300 ημέρες το χρόνο και διαθέτει παραλίες γεμάτες φοίνικες, όπως οι παραλίες El Agua και Parguito.

Θα ερωτευτείτε τις χιονισμένες κορυφές της Βενεζουέλας και τα επίπεδα βουνά της, τις ατμώδης ζούγκλες του Αμαζονίου και τις ήρεμες ακτές της. Το φυσικό κάλος αυτού του προορισμού θα σας κλέψει την καρδιά και θα αναζωογονήσει το πνεύμα σας με κάθε νέα ανάμνηση που θα αποκτήσετε. Από την στιγμή που θα αποβιβαστείτε από το αεροπλάνο, θα αρχίσετε να κατανοείτε γιατί η  Βενεζουέλα αποτελεί, αναμφισβήτητα, μια επική χώρα με εντυπωσιακά αξιοθέατα που δεν θα συναντήσετε πουθενά αλλού.

Οικονομικές πτήσεις, χαμηλού κόστους αεροπορικά εισιτήρια για το Καράκας

Κάντε κράτηση για μια οικονομική πτήση προς το Καράκας (Βενεζουέλα) με το χαμηλότερο κόστος. Τα αποτελέσματα αναζήτησης μας εμφανίζουν όλες τις αεροπορικές εταιρίες, συμπεριλαμβανομένων και των οικονομικών. Για τις καλύτερες πτήσεις και ταξιδιωτικές προσφορές προς ή από το Καράκας ή οποιοδήποτε σημείο της Βενεζουέλας, σε οικονομική ή διακεκριμένη θέση, με έκτακτη ή προγραμματισμένη πτήση, δεν χρειάζεται να ψάξετε πουθενά αλλού.

Διεθνές Αεροδρόμιο Simón Bolívar (Βενεζουέλα)

Το Διεθνές Αεροδρόμιο Simón Bolívar στη Maiquetia (κωδικός IATA: CCS, κωδικός ICAO: SVMI) (Ισπανικά: Aeropuerto Internacional de Maiquetia Simón Bolívar) είναι ένα διεθνές αεροδρόμιο που βρίσκεται στην Maiquetía της Βενεζουέλας περίπου 13 μίλια (21 χιλιόμετρα) από το κέντρο του Καράκας.

Ονομάζεται απλά ‘Maiquetia’ από τον τοπικό πληθυσμό, και αποτελεί την κορυφαία διεθνή πύλη επιβατών προς την Βενεζουέλα ανάμεσα στα δώδεκα διεθνή αεροδρόμια της χώρας. Από το 1960 έως το 1997 αποτελούσε τον κύριο κόμβο της VIASA, του πρώην εθνικού αερομεταφορέα της Βενεζουέλας έως ότου χρεοκόπησε.

Διενεργεί πτήσεις σε πολλές σημαντικές πόλεις στην Αμερική, στην Καραϊβική, στην Ευρώπη και στην Μέση Ανατολή.

Από το 2000 έχουν πραγματοποιηθεί πολλές σημαντικές αλλαγές στο αεροδρόμιο,  προκειμένου να ανταποκρίνεται στα διεθνή πρότυπα και να βελτιωθεί η επιβατική κίνηση, η ασφάλεια, και οι τομείς της μετανάστευσης και του τελωνειακού ελέγχου. Μετά την 11η Σεπτεμβρίου τα μέτρα ασφαλείας αποτελούν την κορυφαία προτεραιότητα, με αποτέλεσμα οι αίθουσας αναχωρήσεων και αφίξεων να είναι πλήρως διαχωρισμένες στο άνω και κάτω επίπεδο του αεροδρομίου. Στο πλαίσιο του σχεδίου επέκτασης  του αεροδρομίου βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή νέες διεθνής πύλες ενώ έχει εκκενωθεί και μια περιοχή στάθμευσης προκειμένου να ανοικοδομηθεί ξενοδοχείο στο χώρο του αεροδρομίου. Το αεροδρόμιο Maiquetia διαθέτει δυο τερματικούς σταθμούς : Εσωτερικό (D) και Διεθνή (I).

Δημόσιες Συγκοινωνίες

Λεωφορείο: UCAM  λεωφορεία (τηλ: (0212) 352 4818) εκτελούν δρομολόγια μεταξύ του αεροδρομίου και του Καράκας (διάρκεια διαδρομής – 40 λεπτά). Οι στάσεις των λεωφορείων βρίσκονται σε βολικά σημεία κοντά στους σταθμούς του μετρό στο Καράκας.

Ταξί: Η εταιρία “Anfitriones” στη Βενεζουέλα (Corporación Anfitriones de Venezuela) παρέχει ένα επίσημο δίκτυο υπηρεσιών ταξί 24 ώρες το 24ωρο (tel: 0212) 352 8555). Στην περιοχή των αφίξεων και των δυο τερματικών σταθμών υπάρχει ένα κίτρινο γραφείο πληροφοριών, όπου οι επιβάτες μπορούν να προπληρώσουν την διαδρομή τους. Τα ταξί βρίσκονται έξω από την πύλη των αφίξεων και των αναχωρήσεων και των δυο τερματικών σταθμών. Επίσης μπορείτε να πραγματοποιήσετε διαδικτυακή κράτηση στην ιστοσελίδα ταξί του Καράκας (taxitocaracas.com).

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 10.0/10 (5 votes cast)
FacebookTwitterGoogle+Pinterest

Για λίγες μέρες μόνο: Β. Αμερική από €472 με την SWISS

Τετάρτη, Οκτώβριος 24th, 2012

Έχετε λίγες μέρες μόνο για να εκμεταλλευτείτε τις προσφορές μας προς μοναδικούς προορισμούς στη Β. Αμερική. Κάντε την κράτηση σας μέχρι τις 30 Οκτωβρίου και ταξιδέψτε από 1 Δεκεμβρίου μέχρι και 31 Μαρτίου 2013! Μην χάνετε χρόνο…

Από Ελλάδα προς:

Νέα Υόρκη από €472.-
Σικάγο από €536.-
Μόντρεαλ από €521.-
Σαν Φρανσίσκο από €656.-

Σας ευχόμαστε ένα υπέροχο ταξίδι!

Σημείωση: όλες οι τιμές είναι τελικές και ισχύουν για εισιτήριο μετ΄επιστροφής.

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 9.9/10 (8 votes cast)
FacebookTwitterGoogle+Pinterest

Ρομαντικές αποδράσεις από €177 | Προσφορες SWISS

Πέμπτη, Οκτώβριος 18th, 2012

Oνειρεύεστε μία ρομαντική απόδραση με το ταίρι σας σε μία από τις υπέροχες πόλεις της Ευρώπης; Περπατήστε σε μυστηριώση σοκάκια, περιηγηθείτε σε μεγαλοπρεπή κάστρα, απολαύστε τον καφέ ή το γεύμα σας σε ένα από τα υπαίθρια bistro ή κάντε μία αξέχαστη βαρκάδα στο φεγγαρόφωτο! Η SWISS σας βοηθάει να πραγματοποιήσετε το όνειρο σας, προσφέροντας ειδικές τιμές!

Από Ελλάδα προς:

Βενετία από €178
Πράγα από €206
Παρίσι από €182
Άμστερνταμ από €192
Φλωρεντία από €177

Σας ευχόμαστε ανεπανάληπτες στιγμές!

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 9.0/10 (8 votes cast)
FacebookTwitterGoogle+Pinterest

ΠΑΛΕΡΜΟ, ΙΤΑΛΙΑ | Ιστορία και παράδοση στο Παλέρμο

Δευτέρα, Οκτώβριος 15th, 2012


Ως πρωτεύουσα της περιφέρειας της Σικελίας, το Παλέρμο έχει μια πλούσια ιστορία και πολλά παραδοσιακά αξιοθέατα. Κοιτάζοντας γύρω στα μουσεία, κατευθυνόμενοι προς τις αγορές ή βγαίνοντας έξω στη γύρω περιοχή, θα διδαχθούν οι επισκέπτες ένα μεγάλο μέρος του τεράστιου παρελθόντος της περιοχής.

Εξερευνώντας τα μουσεία

Οι ταξιδιώτες που διαμένουν στο Παλέρμο μπορούν να ρίξουν μια ματιά γύρω σε μερικά από τα συναρπαστικά μουσεία που βρίσκονται στην πόλη. Για παράδειγμα, το Διεθνές Μουσείο Μαριονέτας αξίζει μια επίσκεψη.

Εδώ, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δούν περίπου 3.500 αντικείμενα από όλο τον κόσμο. Το μουσείο μαριονέτας, το οποίο ιδρύθηκε το 1975, επικεντρώνεται στις θεατρικές δραστηριότητες με μαριονέτες.

Στο Museo Etnografico Pitre, μπορείτε να δείτε κάποιες λαογραφικές συλλογές καθώς και την έρευνα του Σικελού λαϊκού ψυχολόγου, που το μουσείο πήρε το όνομά του, Giuseppe Pitre.

Υπάρχουν 20 τμήματα για να εξερευνήσετε στο ινστιτούτο, που ιδρύθηκε το 1935, καλύπτοντας τομείς όπως το εμπόριο, το κοστούμι και τα παιδικά παιχνίδια. Η έμφαση εδώ δίνεται στις παραδόσεις της Σικελίας, ιδιαίτερα αυτές των αγροτών.

Το Μουσείο Mormino, εν τω μεταξύ, έχει μια σειρά από ενότητες που εστιάζονται σε διάφορα θέματα. Αυτές περιλαμβάνουν την αρχαιολογία, το φιλοτελισμό, καθώς και τη Σικελική ζωγραφική του 19ου αιώνα, ενώ η βιβλιοθήκη περιέχει περίπου 60.000 εκδόσεις.

Φθάνοντας στην αγορά

Για εκείνους που επιδιώκουν να ασχοληθούν με τις παραδόσεις γύρω από το εμπόριο στο Παλέρμο, υπάρχει μια ποικιλία αγορών να κοιτάξουν γύρω τους. Για τους αρχάριους, υπάρχει το Ballaro, η παλαιότερη αγορά τροφίμων της πόλης, με αραβική εμφάνιση και ενδιαφέρουσα ιστορία.

Η αγορά Il Capo είναι υπέροχη για εκείνους που ψάχνουν για μερικές από τις χαρακτηριστικές μυρωδιές και γεύσεις του Παλέρμο καθώς έρχονται σε επαφή με παλιούς και νέους εμπόρους εμπόρους. Αυτή η περιοχή, που βρίσκεται στη γειτονιά Palazzo Reale-Monte di Pieta της πόλης, έχει μια μακρά ιστορία στην πώληση ψαρικών υψηλής ποιότητας.

Η Vucciria αξίζει σίγουρα κι αυτή μια επίσκεψη. Βρίσκεται στην περιοχή του παλιού λιμανιού στην παλιά γειτονιά Loggia και σήμερα έχει μεγάλη επιτυχία με τους τουρίστες. Εδώ, μπορούν να αγοράσουν φρούτα και λαχανικά ή απλά να απολαύσουν την κίνηση και τη φασαρία της αγοράς.

Βγαίνοντας έξω στην ενδοχώρα

Οι παραθεριστές που διαμένουν στο Παλέρμο μπορούν να κάνουν μια βόλτα στη γύρω περιοχή, για να πάρουν μια πραγματική γεύση των πραγμάτων. Εκείνοι που βγαίνουν έξω για την πόλη της Contessa Entellina, για παράδειγμα, θα πάνε να δουν μερικές από τις ορθόδοξες εκκλησίες, καθώς οι τελετές για τη Μεγάλη Εβδομάδα είναι κάτι το ιδιαίτερο.

Κατεβαίνοντας νότια στο Prizzi, οι ταξιδιώτες θα έχουν τη δυνατότητα να δουν κάποια πιό θρησκευτικά κτίρια, όπως η εκκλησία του Crocifisso, η οποία χρονολογείται από το 1670 και την Μητέρα Εκκλησία, που κατασκευάστηκε το 1561. Οι τελετές της Μεγάλης Εβδομάδας είναι κι εδώ ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες εδώ, καθώς, με την Ballo dei Diavoli, ή τον χορό των δαιμόνων, κλείνουν οι διαδικασίες. Το Πάσχα είναι μια μεγάλη στιγμή κατευθυνθείτε εδώ, καθώς οι εορτασμοί βασίζονται σε παλιές λαϊκές παραδόσεις.

Και πάλι προς τα νότια του Παλέρμο βρίσκεται το Castronovo di Sicilia. Μπορείτε να δείτε ερείπια του κάστρου και της ύστερης Βυζαντινής εκκλησίας εδώ, ενώ ένα μουσείο Parish βρίσκεται στην εκκλησία της Μητέρας. Εδώ, εκτίθεντε μερικά εκλεπτυσμένα ασημένια λειτουργικά αντικείμενα.

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 10.0/10 (4 votes cast)
FacebookTwitterGoogle+Pinterest

Ιορδανία – Ένα Ιστορικό Καταφύγιο

Σάββατο, Οκτώβριος 13th, 2012

Γεμάτη ιστορική περιπέτεια και μυστήριο της ερήμου, η Ιορδανία, όχι μόνο καταφέρνει και παραμένει ένα από τα πιο σταθερά, σύγχρονα και ασφαλή μέρη στη Μέση Ανατολή, αλλά και μία από τις πιό φιλόξενες χώρες του κόσμου.

Οι ντόπιοι αγαπούν να ξεναγούν τους ανθρώπους τριγύρω, γιατί είναι υπερήφανοι για τη χώρα τους. Και πρέπει να είναι υπερήφανοι, γιατί η Ιορδανία ειδικεύεται στο να αποδεικνύει γιατί η Μέση Ανατολή δέν μοιάζει με κανένα άλλο μέρος στον πλανήτη. Με μια πρωτεύουσα που χρονολογείται στους βιβλικούς χρόνους, τα καλοδιατηρημένα παραδείγματα της ελληνο-ρωμαϊκής αρχιτεκτονικής και μερικά από τα πιο σημαντικά ιστορικά αξιοθέατα του κόσμου, θέτουν σε δραματική έκταση την Ιορδανία, ως κορυφαίο ταξιδιωτικό προορισμό αναμφισβήτητα.

Επίσης, αναμφισβήτητη είναι και η πλούσια και μεγάλη κληρονομιά του βασιλείου. Για 10.000 χρόνια ταξιδιώτες έχουν παρασυρθεί στη φασαρία του Αμμάν, ακολούθησαν τα βήματα των προφητών επάνω στο Όρος Nebo, έμειναν έκθαμβοι στην χαμένη πόλη της Πέτρας, οδήγησαν μια καμήλα στη διάσημη έρημο του Τ.Ε. Lawrence Wadi Rum, κατέβηκαν στο χαμηλότερο σημείο της γης για ένα πολυτελές μπάνιο στη Νεκρά Θάλασσα ή χαλάρωσαν στην Άκαμπα, τη Ριβιέρα της Ερυθράς Θάλασσας.

Βιβλικά ορόσημα, χαμένες πόλεις, ο Λόρενς της Αραβίας – Η Ιορδανία έχει πολλά για τον εαυτό της. Για να έχετε πολλά να κάνετε στο ταξίδι σας στην Ιορδανία, επικοινωνήστε με έναν τοπικό ταξιδιωτικό πράκτορα. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες ξέρουν ότι δέν χρειάζεστε θεϊκή παρέμβαση για να απολαύσετε ένα ταξίδι σε αυτήν την ιερή γη, όταν μια σταθερή διαδρομή με αξιόπιστους τουριστικούς πράκτορες θα σας προσφέρει την τέλεια εμπειρία διακοπών.

Οι περισσότερες εκδρομές της Ιορδανίας αρχίζουν στην πρωτεύουσά της το Αμμάν, γνωστό τα παλαιότερα κείμενα της ιστορίας ως Rabbath-Άμμων και Φιλαδέλφεια. Σε κεντρική τοποθεσία, το Αμμάν είναι μία από τις παλαιότερες, συνεχώς κατοικημένες πόλεις του κόσμου, που φιλοξενεί έναν ενεργό πολιτισμό για περισσότερα από 5.000 χρόνια. Ήταν κάποτε μέρος της Δεκάπολης-ένα σύνολο 10 ελληνο-ρωμαϊκών πόλεων-και το μεγάλο ρωμαϊκό στυλ εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα εμφανές στο Αμφιθέατρο, ένα επιβλητικό μνημείο στην πλαγιά ενός βουνού που χωράει 6.000 θεατές και χρονολογείται από το 169 μ.Χ.


Ένα άλλο μέλος της Decapolis είναι η αρχαία πόλη Γέρασα (Jerash). Αν και μερικές φορές επισκιάζεται από την Πέτρα, η Γέρασα επαινείται σήμερα ως μία από τις μεγαλύτερες και καλύτερα διατηρημένες περιοχές ρωμαϊκής αρχιτεκτονικής στον κόσμο, έξω από την Ιταλία. Είναι κατάλληλη για μια θαυμάσια ημερήσια εκδρομή από το Αμάν, όπου μία ώρα με το αυτοκίνητο θα σας τηλεμεταφέρει 2.000 χρόνια πίσω στο χρόνο. Η ζωή της αρχαιότητας ζωντανεύει καθώς μπαίνετε μέσα από τη μνημειώδη Νότια Πύλη και μέσα στην ευρύχωρη Οβάλ πλατεία, πριν περπατήσετε κάτω στην Cordo, το δρόμο με τους κίονες, και πάνω από ίχνη αρμάτων που είναι ακόμη ορατά στις πέτρες.

Η Γέρασα, μαζί με τα άλλα αξιοθέατα της Ιορδανίας, πέφτει πολύ πίσω από την Πέτρα σε όρους μεγέθους και αποστομωτικής επίδρασης, όπως και τα περισσότερα πράγματα στον κόσμο. Η Πέτρα, Κόκκινη Πόλη (Red Rose City), είναι τόσο καλά κρυμμένη στα φαράγγια, που χάθηκε από τον κόσμο για 1.000 χρόνια μέχρι την εκ νέου ανακάλυψή της το 1812. Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν δει εικόνες από αυτά τα τεράστια, απίθανα κτίρια από πέτρα σκαλισμένα εξ ολοκλήρου σε φυσικούς ροζ βράχους και δέν πίστευαν ότι πραγματικά υπάρχουν. Βλέποντάς τα από κοντά όχι μόνο πιστεύεις, αλλά χάνεις το μυαλό σου.

Η κληρονομιά των προικισμένων Ναβαταίων (Nabataeans), εργατικών Αράβων που εγκαταστάθηκαν στο νότιο τμήμα της Ιορδανίας πριν από 2.000 χρόνια, η Πέτρα περιλαμβάνει εκατοντάδες κτίρια, προσόψεις, τάφους και επίμονα σχέδια στους βράχους. Οι επισκέπτες εισέρχονται μέσω του Siq-ένα στενό φαράγγι 1,2 χιλιομέτρων με γκρεμούς ύψους 100μ. και στις δύο πλευρές-πριν στρίψουν στην τελευταία γωνία και μείνουν έκπληκτοι από την ξαφνική εμφάνιση του Θησαυροφυλάκιου, του Al Khazneh, ενός τάφου με 43 μέτρα ύψος. Με αυτή την πρώτη γεύση της Πέτρας, θα καταλάβετε γιατί πολλοί την αποκαλούν το όγδοο θαύμα του αρχαίου κόσμου.

Η Wadi Rum θα μπορούσε δικαίως να ονομαστεί ένα θαύμα του φυσικού κόσμου. Η έμπνευση για τον Λόρενς της Αραβίας, η Wadi Rum είναι ένα απέραντο τοπίο ερήμου, τόσο σιωπηλό και σουρεαλιστικό, όπου τεράστια βουνά που προκλήθηκαν από το χρόνο σε μοναδικά, συνεστραμμένα σχήματα ξεπροβάλουν από την άμμο. Οι μόνοι κάτοικοι είναι μερικές χιλιάδες χωρικοί και νομάδες Βεδουϊνων. Δεν υπάρχουν ξενοδοχεία, γι’ αυτό οι ταξιδιώτες βγαίνουν με καμήλες για διανυκτερεύσεις σε σκηνές για να απολαύσουν αυτόν τον καθεδρικό ναό της φύσης, κοιτάζοντας τα αστέρια και προσλαμβάνοντας τη διαχρονική μοναξιά της περιοχής.

Πολλά μνημεία του Χριστιανισμού είναι διάσπαρτα σε όλη την Ιορδανία, ένα ουσιαστικό κομμάτι των Αγίων Τόπων, που χρησιμεύει ως προσκυνήμα στους πιστούς. Κορυφαίο σε αυτή τη λίστα είναι το όρος Νέμπο, όπου ο Μωυσής είδε την Γη της Επαγγελίας, στην οποία ποτέ δεν θα έμπαινε, γιατί υποτίθεται ότι είναι θαμμένος εκεί κοντά. Επίσης δημοφιλές είναι το Ιερό του Λωτ κοντά στη Νεκρά Θάλασσα, όπου ο Λωτ και οι κόρες του, δραπέτευσαν κατά τη φυγή από την καταστροφή των Σοδόμων και η Βηθανία πέραν του Ιορδάνη, η τοποθεσία όπου ο Ιωάννης ο Βαπτιστής βάφτισε τον Ιησού.

Οι Χριστιανοί ταξιδιώτες, μαζί με εκείνους από όλο τον κόσμο, επισκέπτονται την Ιορδανία τώρα περισσότερο από ποτέ, και η χώρα είναι μερικές φορές πολιορκούμενη από την εισροή, περιορίζει τους αριθμούς που επιτρέπεται να επισκεφθούν ιερούς τόπους όπως η Πέτρα. Υπό αυτές τις συνθήκες, είναι σοφό να αναζητήσετε την επαγγελματική καθοδήγηση ενός ταξιδιωτικού πράκτορα για να βρείτε αξιόπιστες περιηγήσεις στην Ιορδανία, που εγγυώνται την είσοδο στην Πέτρα και όλα τα αξιοθέατα της χώρας.

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 10.0/10 (5 votes cast)
FacebookTwitterGoogle+Pinterest

Aegean – Olympic Air

Πέμπτη, Οκτώβριος 11th, 2012

Σας παρουσιάζουμε τις τρείς φωτογραφίες (Aegean και Olympic Air) που επιλέξαμε για την προβολή της νέα μας διαφημιστικής καμπάνιας που θα προβληθεί απο αρχές Νοεμβρίου σε ρωσόφωνες χώρες για την σεαζόν 2013.  Η προβολή έχει σαν σκοπό την προώθηση της Ελλάδας και του Ελληνικού τουρισμού σε χώρες  οπως η Ρώσια, η Ουκρανία και η Λευκορωσία όπου παρατηρείται ραδγαία ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος και με ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση στην μεσογειακή ζώνη.

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 10.0/10 (6 votes cast)
FacebookTwitterGoogle+Pinterest

Νέα τιμή για απλή μετάβαση στη Γενεύη! Αεροπορικά Εισιτήρια από €116

Πέμπτη, Οκτώβριος 4th, 2012

[SWISS Newsletter]

Μας το ζητήσατε και σας το προσφέρουμε! Η νέα τιμή για απλή μετάβαση στη Γενεύη είναι γεγονός! Επωφεληθείτε από αυτήν την προσφορά που θα ισχύσει για περιορισμένο χρονικό διάστημα και κάντε την κράτηση σας τώρα.

Από Αθήνα προς:
Γενεύη από €116.-

Η τιμή είναι τελική και ισχύει για απλή μετάβαση.

Ψάχνετε για ξενοδοχείο στην Ελβετία; Βρείτε εδώ αυτό που σας ταιριάζει:

Περισσότεροι προορισμοί παγκοσμίως.

Σας ευχόμαστε ένα υπέροχο ταξίδι!

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 10.0/10 (6 votes cast)
FacebookTwitterGoogle+Pinterest

Τα στοιχεία κυκλοφορίας και πληρότητας της Aeroflot έφθασαν σε επίπεδα ρεκόρ τον Αύγουστο και τους 8 μήνες του 2012

Δευτέρα, Οκτώβριος 1st, 2012


Τον Αύγουστο του 2012 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 19,1% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2011 και διαμορφώθηκε στο επίπεδο ρεκόρ των 5.201εκατ. επιβατοχιλιόμετρων. Ο διεθνής κύκλος εργασιών ανήλθε σε 3.567 εκατ. επιβατοχιλιόμετρα ο οποίος είναι 22,5% αυξημένος σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2011. Ο εγχώριος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 12,3% έναντι του Αυγούστου 2011 και ανήλθε σε 1,634 εκατ. επιβατοχιλιόμετρα.

Ο συντελεστής πληρότητας θέσεων τον Αύγουστο του 2012 έφθασε στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών – 85,7%, τα έσοδα ανήλθαν σε συντελεστή φορτίου 68,6%.

Η συνολική επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 25,3% και έφθασε σε μηνιαίο ρεκόρ όλων των εποχών ύψους 1,839.1 χιλ. επιβάτες. Η διεθνής επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 26,6% (+239,9 χιλ. επιβάτες) χτυπώντας τους 1,142.0 χιλ. επιβάτες. Ο αριθμός των επιβατών που εξυπηρετήθηκαν στις εγχώριες γραμμές ήταν 697,1 χιλ. ο οποίος είναι 23,1% υψηλότερος (130,9 χιλ. επιβάτες) από τον Αύγουστο του 2011.

Το φορτίο χωρητικότητας της Aeroflot ανήλθε στους 16.966 τόνους το οποίο είναι 27,7% υψηλότερο σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2011.

Τα αποτελέσματα για τους 8 πρώτους μήνες του 2012 δείχνουν ότι ο κύκλος εργασιών των επιβατών της Aeroflot ήταν 32.866 εκατ. επιβατοχιλιόμετρα, το οποίο αντιπροσωπεύει 19,2% (+5.289 εκατ. επιβατοχιλιόμετρα) αύξηση σε σύγκριση με τα αποτελέσματα για τους 8 μήνες του 2011. Ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκαν κατά 26,1% (2.393 χιλ. επιβάτες) για να γίνει 11.570 χιλ. επιβάτες. Ο συντελεστής πληρότητας θέσεων ανήλθε συνολικά στο 77,8%.

Χρησιμα Links
Αεροπορικα Εισιτηρια για Ρωσια

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 10.0/10 (4 votes cast)
FacebookTwitterGoogle+Pinterest

FacebookTwitterGoogle+Pinterest